Про плату за землю

 

 

Розділ 4

ПЛАТА ЗА ЗЕМЛІ ПРОМИСЛОВОСТІ, ТРАНСПОРТУ, ЗВ'ЯЗКУ, ОБОРОНИ ТА ІНШОГО ПРИЗНАЧЕННЯ, А ТАКОЖ ЗА ЗЕМЛІ ПРИРОДООХОРОННОГО, ОЗДОРОВЧОГО, РЕКРЕАЦІЙНОГО, ІСТОРИКО-КУЛЬТУРНОГО ПРИЗНАЧЕННЯ ТА ЗА ЗЕМЛІ ЛІСОВОГО І ВОДНОГО ФОНДІВ (ЗА МЕЖАМИ НАСЕЛЕНИХ ПУНКТІВ)

Стаття 8. Податок за земельні ділянки, надані для підприємств промисловості, транспорту, зв'язку та іншого призначення, за винятком земельних ділянок, зазначених у частинах другій та третій цієї статті і частині другій статті 6 цього Закону, справляється з розрахунку 5 відсотків від грошової оцінки одиниці площі ріллі по області.

У разі придбання земельної ділянки на підставі цивільно-правової угоди розмір податку розраховується від суми, що дорівнює грошовій оцінці землі, але в будь-якому разі сума, від якої розраховується розмір податку, не може бути меншою ціни земельної ділянки, що зазначена в угоді.

( Статтю 8 доповнено частиною згідно із Законом 

N 107-VI від 28.12.2007 - зміну визнано неконституційною згідно з Рішенням Конституційного Суду 

N 10-рп/2008 від 22.05.2008; в редакції Закону 

N 309-VI від 03.06.2008 )( Дію частини статті 8 зупинено на 2004 рік щодо справляння податку за земельні ділянки, надані для військових формувань, утворених відповідно до законів України, в разі їх цільового використання згідно із Законом 

N 1344-IV від 27.11.2003 )

 ( Дію частини статті 8 зупинено на 2003 рік щодо справляння податку за земельні ділянки, надані для Збройних Сил України та інших військових формувань, утворених відповідно до законів України згідно із Законом 

N 380-IV від 26.12.2002 )

( Дію частини статті 8 зупинено на 2002 рік щодо справляння податку за земельні ділянки, надані для Збройних Сил України та інших військових формувань, утворених відповідно до законів України згідно із Законом 

N 2905-III від 20.12.2001 )

( Дію частини статті 8 зупинено на 2001 рік щодо справляння податку за земельні ділянки, надані для Збройних Сил України та інших військових формувань, утворених відповідно до законів України згідно із Законом 

N 2120-III від 07.12.2000 )

( Дію частини статті 8 зупинено на 2000 рік щодо справляння податку за земельні ділянки, надані для Збройних Сил України та інших військових формувань, утворених відповідно до законів України згідно із Законом 

N 1458-III від 17.02.2000 )

 

Податок за земельні ділянки, надані для залізничного транспорту, військових формувань, утворених відповідно до законів України, крім Збройних Сил України та Державної прикордонної служби України, справляється у розмірі 0,02 відсотка від грошової оцінки одиниці площі ріллі по області, крім земель військових сільськогосподарських підприємств, з яких земельний податок справляється згідно із статтею 6 цього Закону.

( Частина статті 8 із змінами, внесеними згідно із Законами 

N 665-IV від 03.04.2003, 

N 2600-IV від 31.05.2005 )

 

У разі використання залізничним транспортом, військовими формуваннями, утвореними відповідно до законів України, крім Збройними Силами України та Державною прикордонною службою України, земель не за цільовим призначенням, податок справляється у розмірах, встановлених частиною першою цієї статті.

( Частина статті 8 із змінами, внесеними згідно із Законами 

N 665-IV від 03.04.2003, 

N 2600-IV від 31.05.2005 )

 

Стаття 9. Податок за земельні ділянки, надані в тимчасове користування на землях природоохоронного, оздоровчого, рекреаційного та історико-культурного призначення, за винятком земельних ділянок, зазначених у частині другій статті 6 цього Закону, справляється у розмірі 50 відсотків від грошової оцінки одиниці площі ріллі по області.

Стаття 10. Податок за земельні ділянки, надані на землях лісового фонду, за винятком земель, зазначених у частині другій статті 6 цього Закону та частині другій цієї статті, справляється як складова плати за використання лісових ресурсів, що визначається лісовим законодавством.

Податок за земельні ділянки, що входять до складу земель лісового фонду і зайняті виробничими, культурно-побутовими, жилими будинками та господарськими будівлями і спорудами, справляється у розмірі 0,3 відсотка від грошової оцінки одиниці площі ріллі по області.

Стаття 11. Податок за земельні ділянки, надані на землях водного фонду, за винятком земельних ділянок, зазначених у частині другій статті 6 цього Закону, справляється у розмірі 0,3 відсотка від грошової оцінки одиниці площі ріллі по області.

 

Розділ 5

ПІЛЬГИ ЩОДО ПЛАТИ ЗА ЗЕМЛЮ

Стаття 12. Від земельного податку звільняються:

1) заповідники, в тому числі історико-культурні, національні природні парки, заказники (крім мисливських), регіональні ландшафтні парки, ботанічні сади, дендрологічні і зоологічні парки, пам'ятки природи, заповідні урочища та парки-пам'ятки садово-паркового мистецтва;

2) вітчизняні дослідні господарства науково-дослідних установ і навчальних закладів сільськогосподарського профілю та професійно-технічних училищ;

3) органи державної влади та органи місцевого самоврядування, органи прокуратури, заклади, установи та організації, які повністю утримуються за рахунок бюджету (за винятком військових формувань, утворених відповідно до законів України, крім Збройних Сил України та Державної прикордонної служби України), спеціалізовані санаторії України для реабілітації хворих, які повністю утримуються за рахунок коштів державного або місцевих бюджетів, санаторно-курортні та оздоровчі заклади громадських організацій інвалідів, реабілітаційні установи громадських організацій інвалідів, дитячі санаторно-курортні та оздоровчі заклади України, громадські організації інвалідів України, підприємства та організації громадських організацій інвалідів, які засновані громадськими організаціями інвалідів і є їх власністю, де кількість інвалідів, які мають там основне місце роботи, становить протягом попереднього звітного періоду не менше 50 відсотків середньооблікової чисельності штатних працівників облікового складу за рік, і за умови, що фонд оплати праці таких інвалідів становить протягом попереднього звітного періоду не менше 25 відсотків суми загальних витрат на оплату праці, що відносяться до складу валових витрат виробництва (обігу).

Зазначені підприємства та організації громадських організацій інвалідів, санаторно-курортні та оздоровчі заклади громадських організацій інвалідів, реабілітаційні установи громадських організацій інвалідів мають право застосовувати цю пільгу за наявності дозволу на право користування такою пільгою, який надається міжвідомчою Комісією з питань діяльності підприємств та організацій громадських організацій інвалідів відповідно до Закону України "Про основи соціальної захищеності інвалідів в Україні".

У разі порушення вимог цієї статті зазначені громадські організації інвалідів, їх підприємства та організації зобов'язані сплатити суми земельного податку за відповідний період, проіндексовані з урахуванням рівня інфляції, а також штраф згідно з чинним законодавством України;

(  Пункт  3  частини першої статті 12 в редакції Закону 

N 1926-III  від  13.07.2000;  із  змінами,  внесеними згідно із

Законами  

N  380-IV від 26.12.2002, 

N 665-IVвід  03.04.2003,  

N  756-IV від 15.05.2003, 

N 1344-IV від 27.11.2003, 

N 2285-IV від 23.12.2004;

в  редакції  Закону  

N  2505-IV  від 25.03.2005; із

змінами,  внесеними  згідно  із  Законом 

N 2600-IV від

31.05.2005;   в   редакції  Закону  

N  2960-IV  від

06.10.2005 )

 

4) вітчизняні заклади культури, науки, освіти, охорони здоров'я, соціального забезпечення, фізичної культури та спорту, які повністю утримуються за рахунок коштів державного або місцевих бюджетів;

підприємства, установи, організації, громадські організації фізкультурно-спортивної спрямованості, у тому числі аероклуби та авіаційно-спортивні клуби Товариства сприяння обороні України, - за земельні ділянки, на яких розміщені спортивні споруди, що використовуються для проведення всеукраїнських, міжнародних змагань та навчально-тренувального процесу збірних команд України з видів спорту та підготовки спортивного резерву, бази олімпійської та паралімпійської підготовки, перелік яких затверджується Кабінетом Міністрів України за умови спрямування відповідних сум земельного податку на розвиток фізичної культури і спорту за напрямами і в порядку, визначеними Кабінетом Міністрів України;

(  Додатково  див.  частину  шосту  статті  75  Закону  

N  1344-IV  від  27.11.2003;  із  змінами,  внесеними згідно із

Законом  

N  2229-IV  від 14.12.2004; додатково див.

частину  п'яту  статті  68  Закону  

N  2285-IV  від

23.12.2004;   додатково   див.  частину  третю  статті  70  Закону

 

N 2285-IV від 23.12.2004 в редакції Закону 

N 2505-IV від 25.03.2005; в редакції Законів 

N 398-Vвід 30.11.2006, 

N 1104-VI від 05.03.2009 )

 

5) зареєстровані релігійні та благодійні організації, що не займаються підприємницькою діяльністю;

( Пункт 5-1 частини першої статті 12 виключено на підставі Закону 

N 2505-IV від 25.03.2005 )

( Пункт 6 частини першої статті 12 виключено на підставі пункту 2 розділу "Прикінцеві положення" цього Закону )

( Пункт 7 частини першої статті 12 виключено на підставі Закону 

N 2505-IV від 25.03.2005 )

( Пункт 8 частини першої статті 12 виключено на підставі Закону 

N 2505-IV від 25.03.2005 )

( Пункт 9 частини першої статті 12 виключено на підставі Закону 

N 2505-IV від 25.03.2005 )

( Пункт 10 частини першої статті 12 виключено на підставі Закону 

N 2505-IV від 25.03.2005 )

( Пункт 11 частини першої статті 12 виключено на підставі Закону 

N 2505-IV від 25.03.2005 )

( Пункт 12 частини першої статті 12 виключено на підставі Закону 

N 2505-IV від 25.03.2005 )

( Пункт 13 частини першої статті 12 виключено на підставі пункту 2 розділу "Прикінцеві положення" цього Закону )

( Пункт 14 частини першої статті 12 виключено на підставі Закону 

N 2505-IV від 25.03.2005 )

( Пункт 15 частини першої статті 12 виключено на підставі Закону 

N 2505-IV від 25.03.2005 )

( Пункт 16 частини першої статті 12 виключено на підставі Закону 

N 2505-IV від 25.03.2005 )

( Пункт 17 частини першої статті 12 виключено на підставі Закону 

N 2505-IV від 25.03.2005 )

( Пункт 18 частини першої статті 12 виключено на підставі Закону 

N 2505-IV від 25.03.2005 )

( Пункт 19 частини першої статті 12 виключено на підставі пункту 2 розділу "Прикінцеві положення" цього Закону )

 

20) на період дії Закону України "Про фіксований сільськогосподарський податок" власники земельних ділянок, земельних часток (паїв) та землекористувачі за умови передачі земельних ділянок та земельних часток (паїв) в оренду платнику фіксованого сільськогосподарського податку;

( Частину першу статті 12 доповнено пунктом 20 згідно із Законом 

N 2271-III від 08.02.2001 )( Пункт 21 частини першої статті 12 виключено на підставі Закону 

N 2505-IV від 25.03.2005 )

 

22)*

( Пункт 23 частини першої статті 12 виключено на підставі пункту 2 розділу "Прикінцеві положення" цього Закону )

( Пункт 24 частини першої статті 12 виключено на підставі Закону 

N 2505-IV від 25.03.2005 )

 

25) новостворені фермерські господарства протягом трьох років, а в трудонедостатніх населених пунктах - п'яти років з часу передачі їм земельної ділянки у власність.

( Частину першу статті 12 доповнено пунктом 25 згідно із Законом 

N 973-IV від 19.06.2003 )

 

Не справляється плата за сільськогосподарські угіддя зон радіоактивно забруднених територій, визначених статтею 2 Закону України "Про правовий режим території, що зазнала радіоактивного забруднення внаслідок Чорнобильської катастрофи" (зон відчуження, безумовного (обов'язкового) відселення, гарантованого добровільного відселення і посиленого радіоекологічного контролю), і хімічно забруднені сільськогосподарські угіддя, на які запроваджено обмеження щодо ведення сільського господарства; за землі, що перебувають у тимчасовій консервації або у стадії сільськогосподарського освоєння; за землі державних сортовипробувальних станцій і сортодільниць, які використовуються для випробування сортів сільськогосподарських культур; за землі дорожнього господарства автомобільних доріг загального користування; за земельні ділянки державних, колективних і фермерських господарств, які зайняті молодими садами, ягідниками та виноградниками до вступу їх у пору плодоношення, а також гібридними насадженнями, генофондовими колекціями та розсадниками багаторічних плодових насаджень; за землі кладовищ; за землі дитячих санаторно-курортних, фізкультурно-спортивних та оздоровчих закладів України; за земельні ділянки, в межах граничних норм, встановлених Земельним кодексом України, інвалідів I і II груп, громадян, які виховують трьох і більше дітей, та громадян, члени сімей яких проходять строкову військову службу, пенсіонерів, а також інших осіб, які користуються пільгами відповідно до Закону України "Про статус ветеранів війни, гарантії їх соціального захисту", громадян, яким у встановленому порядку видано посвідчення про те, що вони постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи.

( Частина друга статті 12 із змінами, внесеними згідно із Законами 

N 756-IV від 15.05.2003, 

N 2505-IV від 25.03.2005 )( Дію частини третьої статті 12 зупинено на 2004 рік в частині надання права Верховній Раді Автономної Республіки Крим, обласним, міським, селищним та сільським радам встановлювати пільги щодо плати за землю: часткове звільнення на певний строк, зменшення суми земельного податку, крім випадків надання зазначених пільг підприємствам, які виконують роботи із життєзабезпечення відповідної території, комунальним підприємствам згідно із Законом 

N 1344-IV від 27.11.2003 )

 

Верховна Рада Автономної Республіки Крим, обласні, міські, селищні та сільські ради можуть встановлювати пільги щодо плати за землю: часткове звільнення на певний строк, зменшення суми земельного податку лише за рахунок коштів, що зараховуються на спеціальні бюджетні рахунки відповідних бюджетів.

Якщо право на пільгу в платника виникає протягом року, то він звільняється від сплати податку починаючи з місяця, наступного за місяцем, в якому виникло це право. У разі втрати права на пільгу протягом року податок сплачується починаючи з місяця, наступного за місяцем, в якому втрачено це право.

Якщо підприємства, установи та організації, що користуються пільгами щодо земельного податку, мають у підпорядкуванні госпрозрахункові підприємства або здають у тимчасове користування (оренду) земельні ділянки, окремі будівлі або їх частини, податок за земельні ділянки, зайняті цими госпрозрахунковими підприємствами або будівлями (їх частинами), переданими в тимчасове користування, сплачується у встановлених розмірах на загальних підставах.

(  Стаття  12  із  змінами, внесеними згідно із Законами 

N 403-XIV від  15.01.99,  

N  515-XIV від 18.03.99, 

N  722-XIV від  03.06.99,  

N 971-XIV від 15.07.99,  

N 973-XIV від 15.07.99, 

N 1278-XIV від 03.12.99, 

N 1559-III від 16.03.2000, 

N 1715-III від 11.05.2000, 

N 1953-III від 14.09.2000, 

N  1991-III від 21.09.2000, 

N 2199-III від 21.12.2000,  

N  2323-III від 22.03.2001, 

N 3065-III від  07.02.2002,  

N 40-IV від 04.07.2002, 

N  380-IV від 26.12.2002, 

N 1344-IV від 27.11.2003,  

N  1911-IV від  29.06.2004, 

N 2285-IV від 23.12.2004 )

 

Страницы:
1 2 3 4 5
+ +7 -

Добавить комментарий

Зарегистрируйтесь или авторизируйтесь на сайте под своим логином и паролем или через соцсеть.
Или комментируйте как гость.

Комментариев 1

Офлайн
Unsonasoipumn
Unsonasoipumn 8 сентября 2011 12:16
+ -1 -
  • Beget - ваш хостинг провайдер